• Praktyki zawodowe w Anglii

• Autorzy: A.Dziewic, K.Mazur, B.Fryc, I.Pogoda

Powoli kończy się nasza przygoda w Wielkiej Brytanii. Minione dni były bardzo wyczerpujące ale zarazem pouczające. Pracowaliśmy w różnych zakładach: Eden Garden Services, Colanley Gardens, Natural Landscape Creations, Dockens of Tea Shoppe, Bank Housde Restaurant&Wine Bar, The Littleton Arms - Pub and Restaurant, The Mount Hotel&Restaurant, Lucky Sweet Shop&Takeaway, gdzie zdobywaliśmy wiedzę i doświadczenie. Nasi zagraniczni szefowie wraz ze współpracownikami okazali się miłymi i cierpliwymi ludźmi, którzy pomogli nam podszlifować język angielski. Grupa architektów skończyła kilka wymagających zleceń urządzania terenów zieleni oraz poznała wiele tajników ogrodów angielskich. Natomiast żywieniowcy doskonalili swoje umiejętności przygotowując potrawy kuchni hinduskiej, meksykańskiej a przede wszystkim angielskiej. Reasumując: był czas na pracę, a także na zwiedzanie i odpoczynek. Od samego początku angielska pogoda nam dopisywała. Pobyt na wyspie uważamy za bardzo udany. Trudno będzie wrócić nam do rzeczywistości i szkolnych zajęć. Zdjęcia

• Miasto Titanica i The Beatles

• Autorzy: P.Jadach, W.Micek, I.Pogoda

Pobyt w Anglii to czas pełen przygód. Należy do nich dołączyć zwiedzanie słynnego miasta Liverpool. Miasta brązowej cegły - bo to właśnie z niej zbudowane jest tu niemal wszystko. Liverpool to także miasto kontrastów - na tle szklanych biurowców stoją zabytkowe kościoły i budynki. Oczywiście nie da się zapomnieć o tym, że członkowie grupy The Beatles pochodzili właśne stąd. Z wielkim zaciekawieniem obejrzeliśmy eksponaty w "Merseyside Maritime Musem", które jest miejscem poświęconym pamięci ofiar tragicznego rejsu z 1912 roku na okręcie Titanic. Zobaczyliśmy także narodowy stadion Liverpool. Czas wolny spędziliśmy na długo wyczekiwanych zakupach, po czym całą grupą udaliśmy się do Stafford na wieczornego grila. Zdjęcia

• Pozdrowienia z Londynu

• Autorzy: M.Kosek, B.Sobejko, I.Pogoda

Minął już drugi tydzień naszego pobytu na wyspach brytyjskich. Za nami wiele niezapomnianych chwil, do których należy dołączyć wrażenia z minionego weekendu. A jaki był? Trzeba uczciwie przyznać, że przepełniony atrakcjami. Zwiedziliśmy Liverpool i Londyn! Wreszcie na własne oczy zobaczyliśmy te osławione miasta. Oba zaskakują mnogością zabytków. A co je łączy? Większość z nas słyszała o London Eye - atrakcji typu diabelski młyn. My natomiast mogliśmy porównać je ze najdującym się obok Albert Dock - The Wheel of Liverpool.  Obowiązkowym punktem wycieczki było zwiedzenie jednego z największych muzeów świata: National Gallery, w którym znajdują się oryginalne dzieła mi.in. Leonarda da Vinci, Rafaela Santi, czy Michała Anioła. Następnie udaliśmy się w kierunku wieży zegarowej Elizabeth Tower (Big Ben), która niestety nadal jest szczelnie otulona rusztowaniami i poddawana renowacji. Później wolnym krokiem dotarliśmy do pięknego parku (St. James's Park) w sąsiedztwie Buckingham Palace, zamieszkiwanym przez rodzinę królewską. Przeszliśmy też zwodzonym mostem Tower Bridge, łączącym brzegi Tamizy. Do "domu" wróciliśmy dopiero późnym wieczorem. Wycieczkę zaliczamy do jak najbardziej udanych.  Zdjęcia

• Witaj stolico!

• Autorzy: Ł.Jagoda, K.Wachowska

W związku z realizowanym  w naszej szkole projektem ,,Z Ekonomią za Pan Brat”, grupa  25 gimnazjalistów z powiatu kolbuszowskiego i my, czyli ekonomiści z klasy drugiej ZSA- E Weryni, odwiedziliśmy Warszawę! Celem naszej wycieczki było podziwianie uroków stolicy oraz zwiedzanie instytucji finansowych. Pogoda bardzo nam sprzyjała, dlatego też mogliśmy długo spacerować i wszystko z bliska oglądać.
            Najpierw podziwialiśmy oczywiście Pałac Kultury i Nauki, potem Centrum Pieniądza Narodowego Banku Polskiego i słynne Łazienki Królewskie. Spędziliśmy tam bardzo  miło czas, podziwiając pałac Na Wodzie, piękną  florę i faunę,  malownicze krajobrazy oraz architekturę.
            Ostatnim punktem naszego wyjazdu była Giełda Papierów Wartościowych i tam właśnie dowiedzieliśmy się wszystkiego na temat historii jej powstania czy zasadach jej funkcjonowania. Przewodnik podkreślił, że  inwestowanie wiąże się z ryzykiem, ale jak  mówi stare porzekadło „kto  nie ryzykuje ten nic nie zyskuje”, więc ta cała „ekonomiczna” wiedza jest kluczem do trafnych inwestycji w odpowiednie instrumenty finansowe.  Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni i pełni wrażeń, wróciliśmy do Kolbuszowej. Dobrze jest od czasu do czasu odwiedzić stolicę… Zdjęcia

• Książka na weekend

• Autor: B.Sobowska-Rekut

Było ich 300. Najlepiej wyszkoleni sabotażyści w historii. Byli gotowi poświęcić wszystko w dla idei „Wywalcz Polsce wolność lub zgiń!” Doskonale wyszkoleni, bezgranicznie odważni, desperacko zdeterminowani, bezkompromisowi. Najlepsi z najlepszych - starannie wyselekcjonowani spośród tysięcy kandydatów. Musieli porzucić wszystko, zapomnieć, kim byli, bez słowa opuścić kobiety, które kochali. Poddani morderczemu szkoleniu, przygotowywali się, aby w pojedynkę zmienić bieg historii. Zrzuceni na spadochronach do okupowanej Polski, podejmowali samobójcze misje. Nieliczni, którzy przeżyli, trafili po wojnie do piekła komunistycznych więzień. Jednak nigdy się nie poddali. Do końca marzyli o wolnej Polsce. Prawdziwe losy polskich bohaterów, przy których bledną historie o amerykańskich komandosach.

źródło opisu: http://www.znak.com.pl/ źródło okładki: http://www.znak.com.pl/

• Poszerzamy horyzonty

• Autorzy: G.Kozińska, W.Broniecka, I.Pogoda

Za nami juz tydzień pobytu w Anglii. Po przyjeżdzie część osób zatrzymała się w Stafford, a pozostali zamieszkali w Bilston. Od samego początku pogoda i atmosfera świetnie nam sprzyjają. Pierwszego dnia odbyła się wycieczka do miasteczka Dudley, w którym odwiedziliśmy „Black Country Living Museum”. Jest to ciekawe miejsce, na zwiedzanie którego można poświęcić wiele godzin i każdy znajdzie coś, co go zainteresuje. W muzeum można obejrzeć kopalnię węgla, napić się z vintage kubków, odwiedzić retro sklepy, podziwiać starą motoryzację i uczestniczyć w kilkuminutowej lekcji w dawnej szkole. Pracownicy są bardzo uprzejmi i można im zadawać masę pytań na temat odległych czasów. Pewnego dnia, w środku tygodnia, kiedy każdy z nas był już po pracy, wybraliśmy się na spacer do XI-wiecznego zamku w Stafford. Znajduje się on na najwyższym wzgórzu. Natomiast weekendowy wieczór rozpoczęliśmy od wyjazdu na kręgle, a skończyliśmy na kolejnej wycieczce. Tym razem do Walii. Przez drogę mogliśmy podziwiać różnorakie krajobrazy. Mijaliśmy pastwiska z owcami, pasma gór oraz ocean. Zatrzymaliśmy się na spacer wzdłuż plaży, następnie udaliśmy się do zamku w Harlech wzniesionym na wzgórzu klifowym, u wybrzeży morza Irlandzkiego. Kolejną atrakcją był Portmeiron w Minffordd, wieś w Wielkiej Brytanii, w północno-zachodniej Walii, w hrabstwie Gwynedd, położona nad estuarium rzeki Dwyryd. Okolica porośnięta jest roślinnością charakterystyczną dla klimatu podzwrotnikowego. Udało nam się także zobaczyć Park Narodowy Snowdonia oraz przejść przez molo w Llandudno. W drodze powrotnej wjechaliśmy na miejsce widokowe, skąd mogliśmy podziwiać piękny krajobraz, rozpościerający się dookoła. Tu jest wyjątkowo! Nie możemy doczekać się kolejnych atrakcji! Zdjęcia

• Turniej Piłki Siatkowej Dziewcząt

• Autorzy: W.Broniecka, I.Pogoda

Tegoroczny Turniej Piłki Siatkowej Dziewcząt zorganizowany przez nauczycielki: D. Krogulec i M.Laube-Skowrońską odbył się w malowniczej scenerii. Słońce, powiew wiosennego wiatru i miła atmosfera towarzyszyły uczestniczkom. Aura sprawiła, że zacięta walka  mogła odbywać się na szkolnym boisku. Na podium stanęła drużyna reprezentowana przez: Elżbietę Ślęzak, Kingę Majkę, Elżbietę Kopeć, Kamilę Czernik, Brygidę Bujak, Patrycję Pruś i Monikę Biestek. Zwyciężczyniom pogratulował i puchar wręczył dyrektor Stanisław Olszówka.  Zdjęcia

Wyniki:

1 miejsce: klasa 3ez

2 miejsce: klasa 2z

3 miejsce: klasa 2ae

4 miejsce: klasa 1ae+1branżowa

• Zabawa półmetkowa

• Autorzy: J.Wrońska, K.Wachowska

Półmetek to moment, w którym upływa połowa czasu przeznaczonego na coś - tak brzmi słownikowa definicja tej naszej piątkowej zabawy. Dla nas to połowa naszej edukacji w ZSA-E w Weryni. Dopiero co przyszliśmy do tej szkoły, nieco wystraszeni, a okazuje się, że jesteśmy już w połowie drogi, drogi na ten szczyt, którym będzie matura i ukończenie szkoły. Ta nasza zabawa półmetrowa  odbyła się  27 kwietnia, a bawili się tam wszyscy uczniowie klas drugich, czyli ekonomiści, architekci i  żywieniowcy. Impreza miała miejsce w ,,Zajeździe Świder", w pięknej malowniczej okolicy, a w środku czekał na nas zespół muzyczny ,,INTIVO" (absolwenci naszej szkoły), kolorowe balony, pyszne jedzonko - czego więcej chcieć? Zobaczcie zdjęcia, które wszystko zdradzą.  Dodajmy, że muzyka grała cały czas, jedzenia nie brakowało, więc zabawa była przednia. Nasz półmetek zdecydowanie, można zaliczyć do udanych, z pewnością będziemy go miło wspominać przez następne lata! Zdjęcia

• Rekrutacja do projektu „Aktywni w Europie”

• Autor: K.Gul

Ogłaszamy termin rekrutacji do projektu „Aktywni w Europie” dla 17 uczniów, którzy odbędą staż zagraniczny w Wielkiej Brytanii. Do projektu zapraszamy osoby z obecnych klas I i II Czteroletniego Technikum w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych, technik architektury krajobrazu, oraz klasy I trzyletniej Szkoły Branżowej I Stopnia w zawodzie kucharz. Wyjazd na staż zagraniczny poprzedzony będzie szkoleniem językowo-kulturowym oraz pedagogicznym.

Nabór rozpoczyna się 7 maja 2018 r. i będzie trwał do 16 maja 2018 r. Udział w projekcie jest bezpłatny i w całości finansowany z funduszy europejskich.

Szczegółowych informacji udzielają: koordynator projektu Zbigniew Bogacz oraz Urszula Kuna i Kazimiera Gul.

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie dostępny jest na stronie internetowej szkoły w zakładce POWER-WET projekt „Aktywni w Europie”.

Formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 1 do regulaminu rekrutacji) do udziału  w projekcie należy składać w terminie od 7 maja  2018 r. do 16 maja  2018 r.  w sekretariacie szkoły.

• Zmagania w Turnieju Motoryzacyjnym

• Autorzy: G.Warunek, A.Kiwak

Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych rywalizowali w kolejnej edycji powiatowych eliminacji Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym i Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Motoryzacyjnego, które odbyły się 26 kwietnia 2018 r. na terenie naszej szkoły. Do turnieju zgłosiło się dziewięć drużyn. Jak co roku zmagania rozpoczęły się od części teoretycznej, czyli testów ze znajomości przepisów ruchu drogowego. Następnie uczestnicy zmierzyli się w konkurencjach praktycznych, w których musieli wykazać się umiejętnością technicznej jazdy na specjalnie przygotowanych do tego celu torach:
            -rowerowym - dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum,
            -motorowerowym i samochodowym (samochodem z zamontowanym talerzem Stewarta) - dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Nad przebiegiem rywalizacji czuwali przedstawiciele Komendy Powiatowej Policji z Kolbuszowej oraz Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Rzeszowie.

Po podliczeniu wyników wyłoniono zwycięzców.

W kategorii szkoły podstawowe:

Szkoły ponadgimnazjalne:
            I miejsce Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni
            II miejsce Zespół Szkół Technicznych w Kolbuszowej

Drużyna Zespołu Szkół Agrotechniczno- Ekonomicznych w Weryni  będzie reprezentować Powiat Kolbuszowski w finale wojewódzkim turnieju, który odbędzie się 26 maja w Tarnobrzegu.
            Tegoroczne zmagania połączone były z pokazem sprzętu gaśniczego przygotowanym przez Państwową Straż Pożarną w Kolbuszowej. Uczestnicy i uczniowie mogli  także poćwiczyć praktyczne udzielanie pierwszej pomocy.
            Zwycięzcy turnieju otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody, które wręczyli Starosta Kolbuszowski Józef Kardyś , Dyrektor Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni Stanisław Olszówka, Komendant Powiatowy Policji w Kolbuszowej insp. Stanisław Babula, sekretarz Gminy Kolbuszowa Krzysztof Matejek  oraz przedstawiciele Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego. Zwycięzcom turnieju serdecznie gratulujemy. Zdjęcia

• Pożegnanie maturzystów

• Autor: K.Wachowska

W ostatni piątek kwietnia odbyła się uroczysta akademia dla naszych maturzystów wieńcząca ich dotychczasową edukację. W tym dniu wszyscy ubrani odświętnie, zebrali się w sali gimnastycznej, aby po raz ostatni spotkać się jeszcze w tym gronie i odebrać świadectwa oraz  dyplomy. Abiturienci zakończyli pewien etap w swoim życiu, a przed nimi czeka kolejny, z nowymi wyzwaniami… Żegnamy Was całym sercem!

• Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Weryni
        • 17 227 14 41 lub 17 227 13 32 numery wewnętrzne: 101 sekretariat 103 dyrektor 105 zastępca dyrektora 107 pokój nauczycielski
        • Werynia 501 36-100 Kolbuszowa Poland
        • 814-14-04-726
        • Zbigniew Bogacz zbigniew.bogacz@zswerynia.pl
        • Beata Bryk beata.bryk@zswerynia.pl
        • Elżbieta Rozmus-Maciąg elzbieta.rozmus@zswerynia.pl
        • Nabywca: Powiat Kolbuszowski ul. 11-go Listopada 10 36-100 Kolbuszowa NIP 814-15-73-682 Odbiorca: Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni Werynia 501 36-100 Kolbuszowa